Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2012

Ο υπουργός επιμένει για ολοκλήρωση του σχεδίου ''ΑΘΗΝΑ'' εντός χρονοδιαγράμματος - Νέο μηχανογραφικό δελτίο το Φεβρουάριο

Οι συγχωνεύσεις, καταργήσεις και μετονομασίες σχολών και τμημάτων των ΑΕΙ τέθηκαν επί τάπητος σε συνάντηση που είχαν σήμερα ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος και οι πρυτάνεις των πανεπιστημίων, στο πλαίσιο του σχεδίου «Αθηνά». Η υλοποίηση του σχεδίου θα ολοκληρωθεί το Φεβρουάριο με τη δημιουργία του νέου μηχανογραφικού δελτίου που θα συμπληρώσουν οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2013.
Για το λόγο αυτό άλλωστε, ο κ. Αρβανιτόπουλος έχει προγραμματίσει συνάντηση την Τρίτη 11/12 με τους προέδρους των ΤΕΙ. Οι πρυτάνεις έβαλαν στο τραπέζι του διαλόγου τις ιδιομορφίες που έχει κάθε πανεπιστήμιο, προκειμένου να μην ισχύουν τα ίδια κριτήρια για όλα τα τμήματα.
Σύμφωνα με τους πρυτάνεις, ο κ. Αρβανιτόπουλος τους άκουσε με προσοχή και δέχτηκε να συμπεριληφθούν στα κριτήρια των συγχωνεύσεων και καταργήσεων και αυτά που θα θέσουν οι πρυτάνεις.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Παιδείας έχει δηλώσει σε όλους τους τόνους ότι δεν πρόκεται να μειωθεί ο αριθμός των εισακτέων, ενώ οι πρυτάνεις, εδώ και πολλά χρόνια, θεωρούν ότι πρέπει να υποδέχονται λιγότερους φοιτητές, καθώς λόγω και της κρίσης έχουν μειωθεί τα κονδύλια των ΑΕΙ.
Οι πρυτάνεις πάντως εξέφρασαν τη βεβαιότητα ότι στο σχέδιο που θα καταρτιστεί, θα καταθέσουν την άποψή τους, ενώ το όργιο φημών που ταλανίζει την πανεπιστημιακή κοινότητα τον τελευταίο καιρό κρίνεται ως ανυπόστατο.
Όπως είπε πάντως ο κ. Αρβανιτόπουλος, οι εισακτέοι δεν πρόκειται να μειωθούν, παρά τη συρρίκνωση των σχολών, ενώ οι υποψήφιοι «θα έχουν στη διάθεσή τους ένα μηχανογραφικό δελτίο, που δεν θα περιλαμβάνει τμήματα που οδηγούν a priori στην ανεργία. Όλοι έχουν να κερδίσουν. Πρωτίστως, οι φοιτητές θα αποκτήσουν ισχυρότερα πτυχία. Οι οικογένειες θα ωφεληθούν, γιατί οι θυσίες τους θα έχουν πραγματικό αντίκρισμα. Τα ΑΕΙ θα αναβαθμιστούν διεθνώς».
Οι στόχοι των συγχωνεύσεων των ΑΕΙ
1. Εξυπηρέτηση εθνικών αναπτυξιακών στόχων.
2. Ανταπόκριση στην κοινωνική απαίτηση για βέλτιστη εκπαίδευση ευρύτερων κοινωνικών στρωμάτων.
3. Καλλιέργεια επιστημονικών και τεχνικών πεδίων ή πεδίων διεπιστημονικού χαρακτήρα, που κρίνονται απαραίτητα για την οικονομικοκοινωνική ανάπτυξη τns χώρας.
4. Δημιουργία δυναμικών επιστημονικών μονάδων με διεθνές κύρος.
5. Επίτευξη συστήματος με καλύτερη σχέση μέσω της αξιοποίησης και εξοικονόμησης πόρων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου